NUMER NABORU W PUE: 447 232
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Ziemi Kraśnickiej w uzgodnieniu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia w ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność PS WPR 2023 – 2027 – komponent Wdrażanie LSR.
I. Zakres tematyczny operacji:
Nabór ogłaszany jest na operacje w zakresie: Rozwój przedsiębiorczości poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej (Rozwój DG) w zakresie szeroko rozumianej „srebrnej gospodarki”, zdrowia, kultury i edukacji w zakresie usług dedykowanych grupom znajdującym się w niekorzystnej sytuacji tj. seniorom – osobom po 60 r.ż., osobom młodym do 25 r.ż., kobietom.
Cel LSR: C.1 – Inkluzywne społeczeństwo obywatelskie
Przedsięwzięcie LSR: P.1.1 Wsparcie działalności pozarolniczej wspierającej inkluzywność
Wskaźnik produktu: Liczba zrealizowanych operacji polegających na rozwoju istniejącego przedsiębiorstwa
Wskaźnik rezultatu: R.37 Wzrost gospodarczy i zatrudnienie na obszarach wiejskich: nowe miejsca pracy objęte wsparciem w ramach projektów WPR. Jednostka miary: Liczba utworzonych miejsc pracy.
Operacja powinna zostać zrealizowana maksymalnie w 2 etapach.
Operacja powinna zostać zrealizowana w terminie do 2 lat od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do dnia: 30 czerwca 2029r.
II. Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie:
O pomoc ubiegać się mogą wyłącznie:
- osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, lub
- osoby prawne,
- jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, jeżeli:
- prowadzą mikro lub małe przedsiębiorstwo,
- w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia WoPP wnioskodawca wykonywał łącznie co najmniej przez 365 dni działalność gospodarczą, do której stosuje się Prawo przedsiębiorców, oraz nadal wykonuje tę działalność;
- wnioskodawcy nie została dotychczas przyznana pomoc na operację w tym zakresie w ramach PS WPR;
- upłynęły co najmniej 2 lata od dnia wypłaty pomocy wnioskodawcy na operację w zakresie podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej („Start DG”) w ramach PS WPR;
- upłynęły co najmniej 2 lata od dnia wypłaty wnioskodawcy płatności ostatecznej na podejmowanie lub prowadzenie lub rozwijanie działalności gospodarczej w ramach poddziałań 4.2, 6.2, 6.4 lub 19.2 objętych PROW 2014-2020.
Ponadto wnioskodawcy muszą:
- posiadać numer EP na prowadzoną działalność, która będzie rozwijana w ramach wnioskowanej operacji (numer nadawany przez ARiMR, inaczej nazywany numerem identyfikacyjnym ewidencji producentów).
- posiadać miejsce wykonywania działalności gospodarczej oznaczone adresem wpisanym do CEIDG na obszarze wiejskim objętym LSR lub miejsce wykonywania działalności w ramach pozarolniczych funkcji gospodarstw rolnych na obszarze wiejskim objętym LSR – w przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną;
- posiadać siedzibę lub oddział, które znajdują się na obszarze wiejskim objętym LSR – w przypadku wnioskodawcy będącego osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
III. Termin, miejsce oraz forma składania wniosków o wsparcie:
Termin składania wniosków: od dnia 06.06.2025r. – 22.06.2025r.
Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), który jest dostępny pod linkiem: https://epue.arimr.gov.pl
W przypadku złożenia wniosku w inny sposób operacja nie zostanie wybrana przez LGD do realizacji.
Warunkiem złożenia wniosku za pomocą PUE jest posiadanie przez wnioskodawcę numeru EP.
O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina złożenia wniosku przez PUE. Potwierdzeniem złożenia wniosku jest informacja (UPO). UPO wysyłane jest przez system PUE na adres e-mailowy.
IV. Forma pomocy, maksymalny dopuszczalny poziom pomocy oraz minimalna i maksymalna kwota pomocy:
- Pomoc przyznawana jest na podstawie umowy o przyznanie pomocy.
- Pomoc przyznawana jest w formie zwrotu części kosztów kwalifikowalnych z możliwością zawnioskowania
o wypłatę zaliczki (50%) lub wyprzedzającego finansowania (40%). Jej wysokość zostanie ustalona na podstawie planowanych kosztów kwalifikowalnych zwartych w zestawieniu rzeczowo – finansowym operacji. - Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację, tj. stosunek wysokości przyznanej pomocy do kosztów kwalifikowalnych, wynosi min.: 65%
- Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000 zł i nie wyższa niż 200 000 zł.
- Limit środków w naborze wniosków wynosi 150 000 Euro. Oznacza to, że łączna kwota pomocy przyznanej na operacje wybrane przez LGD w ramach naboru wniosków nie może przekroczyć tej wartości.
V. Miejsce publikacji regulaminu naborów wniosków o wsparcie:
W siedzibie Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Ziemi Kraśnickiej oraz na stronie internetowej: www.lgdkrasnik.pl
Regulamin naboru – kliknij, aby wyświetlić
Dane do kontaktu:
Biuro LGD Ziemi Kraśnickiej: ul. Lubelska 115, 23-200 Kraśnik
e-mail: biuro@lgdkrasnik.pl , tel.: 81 825 27 27
godz. pracy biura: poniedziałek – piątek: 8.00 – 16.00
Informujemy, że każdy błąd w działaniu PUE, należy niezwłocznie zgłosić na Help Desk ARIMR pod adresem email – arimr_hd@arimr.gov.pl , oraz ewentualnie do wiadomości na adres email LGD. W przypadku potrzeby uzyskania informacji o statusie zgłoszenia prosimy o kontakt z help desk pod numerem 22 595 02 50.
Regulamin naboru – kliknij, aby pobrać
Załącznikami do Regulaminu naboru są:
Załącznik nr 1 – Formularz UoPP wraz z załącznikami – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 1 do UoPP „Zestawienie rzeczowo – finansowe operacji” – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 1 do UoPP „Biznesplan” – kliknij aby pobrać
- Załącznik nr 2 do UoPP „Informacja o przetwarzaniu danych osobowych” – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 3 do UoPP „Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 3 – Kryteria wyboru i oceny operacji – kliknij , aby pobrać
Załącznik nr 5 – Formularze załączników do wniosku o przyznanie pomocy
- Załącznik nr 1 – Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 2 – Oświadczenie o kwalifikowalności VAT – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 3 – Szczegółowy opis zadań wymienionych w ZRF – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 4 – Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przez MŚP
- Załącznik nr 5 – Oświadczenie małżonka o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 6 – Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim lub o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 7 – Informacja o składzie podmiotów wspólnie realizujących operację
- Oświadczenie RODO dla LGD – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 10 – WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ – kliknij, aby pobrać.
UWAGA: Załączniki prosimy załączać do WoPP w folderze skompensowanym (ZIP).