• 26 maj 2025 08:23

NUMER NABORU W PUE: 447 232

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Ziemi Kraśnickiej w uzgodnieniu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego  informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia w ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność PS WPR 2023 – 2027 – komponent Wdrażanie LSR.

I. Zakres tematyczny operacji:

Nabór ogłaszany jest na operacje w zakresie: Rozwój przedsiębiorczości poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej (Rozwój DG) w zakresie szeroko rozumianej „srebrnej gospodarki”, zdrowia, kultury i edukacji w zakresie usług dedykowanych grupom znajdującym się w niekorzystnej sytuacji tj. seniorom – osobom po 60 r.ż., osobom młodym do 25 r.ż., kobietom.

Cel LSR: C.1 – Inkluzywne społeczeństwo obywatelskie

Przedsięwzięcie LSR: P.1.1 Wsparcie działalności pozarolniczej wspierającej inkluzywność

Wskaźnik produktu: Liczba zrealizowanych operacji polegających na rozwoju istniejącego przedsiębiorstwa

Wskaźnik rezultatu: R.37 Wzrost gospodarczy  i zatrudnienie na obszarach wiejskich: nowe miejsca pracy objęte wsparciem w ramach projektów WPR. Jednostka miary: Liczba utworzonych miejsc pracy.

Operacja powinna zostać zrealizowana maksymalnie w 2 etapach.

Operacja powinna zostać zrealizowana w terminie do 2 lat od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do dnia: 30 czerwca 2029r.

II. Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie:

O pomoc ubiegać się mogą wyłącznie:

  • osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, lub
  • osoby prawne,
  • jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, jeżeli:
  • prowadzą mikro lub małe przedsiębiorstwo,
  • w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia WoPP wnioskodawca wykonywał łącznie co najmniej przez 365 dni działalność gospodarczą, do której stosuje się Prawo przedsiębiorców, oraz nadal wykonuje tę działalność;
  • wnioskodawcy nie została dotychczas przyznana pomoc na operację w tym zakresie w ramach PS WPR;
  • upłynęły co najmniej 2 lata od dnia wypłaty pomocy wnioskodawcy na operację w zakresie podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej („Start DG”) w ramach PS WPR;
  • upłynęły co najmniej 2 lata od dnia wypłaty wnioskodawcy płatności ostatecznej na podejmowanie lub prowadzenie lub rozwijanie działalności gospodarczej w ramach poddziałań 4.2, 6.2, 6.4 lub 19.2 objętych PROW 2014-2020.

Ponadto wnioskodawcy muszą:

  • posiadać numer EP na prowadzoną działalność, która będzie rozwijana w ramach wnioskowanej operacji (numer nadawany przez ARiMR, inaczej nazywany numerem identyfikacyjnym ewidencji producentów).
  • posiadać miejsce wykonywania działalności gospodarczej oznaczone adresem wpisanym do CEIDG na obszarze wiejskim objętym LSR lub miejsce wykonywania działalności w ramach pozarolniczych funkcji gospodarstw rolnych na obszarze wiejskim objętym LSR – w przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną;
  • posiadać siedzibę lub oddział, które znajdują się na obszarze wiejskim objętym LSR – w przypadku wnioskodawcy będącego osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.

III. Termin, miejsce oraz forma składania wniosków o wsparcie:

Termin składania wniosków: od dnia 06.06.2025r. – 22.06.2025r.

Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), który jest dostępny pod linkiem: https://epue.arimr.gov.pl

W przypadku złożenia wniosku w inny sposób operacja nie zostanie wybrana przez LGD do realizacji.

Warunkiem złożenia wniosku za pomocą PUE jest posiadanie przez wnioskodawcę numeru EP.

O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina złożenia wniosku przez PUE. Potwierdzeniem złożenia wniosku jest informacja (UPO). UPO wysyłane jest przez system PUE na adres e-mailowy.

IV. Forma pomocy, maksymalny dopuszczalny poziom pomocy oraz minimalna i maksymalna kwota pomocy:

  1. Pomoc przyznawana jest na podstawie umowy o przyznanie pomocy.
  2. Pomoc przyznawana jest w formie zwrotu części kosztów kwalifikowalnych z możliwością zawnioskowania
    o wypłatę zaliczki (50%) lub wyprzedzającego finansowania (40%). Jej wysokość zostanie ustalona na podstawie planowanych kosztów kwalifikowalnych zwartych w zestawieniu rzeczowo – finansowym operacji.
  3. Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację, tj. stosunek wysokości przyznanej pomocy do kosztów kwalifikowalnych, wynosi min.: 65%
  4. Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000 zł i nie wyższa niż 200 000 zł.
  5. Limit środków w naborze wniosków wynosi 150 000 Euro. Oznacza to, że łączna kwota pomocy przyznanej na operacje wybrane przez LGD w ramach naboru wniosków nie może przekroczyć tej wartości.

V. Miejsce publikacji regulaminu naborów wniosków o wsparcie:

W siedzibie Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Ziemi Kraśnickiej  oraz na stronie internetowej: www.lgdkrasnik.pl 

Regulamin naboru – kliknij, aby wyświetlić

Dane do kontaktu:

Biuro LGD Ziemi Kraśnickiej: ul. Lubelska 115, 23-200 Kraśnik

e-mail: biuro@lgdkrasnik.pl , tel.: 81 825 27 27

godz. pracy biura: poniedziałek – piątek: 8.00 – 16.00

Informujemy, że każdy błąd w działaniu PUE, należy niezwłocznie zgłosić na Help Desk ARIMR pod adresem email – arimr_hd@arimr.gov.pl , oraz ewentualnie do wiadomości na adres email LGD. W przypadku potrzeby uzyskania informacji o statusie zgłoszenia prosimy o kontakt z help desk pod numerem 22 595 02 50.

Regulamin naboru – kliknij, aby pobrać

Załącznikami do Regulaminu naboru są:

Załącznik nr 1 – Formularz UoPP wraz z załącznikami  – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 2 – Wykaz załączników niezbędnych do wniosku o przyznanie pomocy, które powinny zostać dołączone do WoPP i które wypełnia Wnioskodawca – kliknij , aby pobrać

Załącznik nr 3 –  Kryteria wyboru i oceny operacji – kliknij , aby pobrać

Załącznik nr 4 – Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy poprzez platformę PUE – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 5 – Formularze załączników do wniosku o przyznanie pomocy

Załącznik nr 6 – Pomocniczy załącznik do instrukcji wypełniania wniosku o przyznanie pomocy – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 7 – Oświadczenie dotyczące zastosowanych rozwiązań proekologicznych, w zakresie ochrony środowiska lub/i przeciwdziałania zmianom klimatu- kliknij, aby pobrać.

Załącznik nr 8 – Oświadczenie dotyczące zaplanowanych działań informacyjno- promocyjnych o źródłach finansowania operacji- kliknij, aby pobrać.

Załącznik nr 9 – Oświadczenie dotyczące korzystania ze szkoleń/spotkań informacyjnych/ doradztwa indywidualnego – kliknij, aby pobrać.

Załącznik nr 10 –  WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ  – kliknij, aby pobrać.

UWAGA: Załączniki prosimy załączać do WoPP w folderze skompensowanym (ZIP).