• 26 maj 2025 08:20

NUMER NABORU W PUE: 447 052

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Ziemi Kraśnickiej w uzgodnieniu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego  informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia w ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność PS WPR 2023 – 2027 – komponent Wdrażanie LSR.

I. Zakres tematyczny operacji:

Nabór ogłaszany jest na operacje w zakresie: Rozwój przedsiębiorczości poprzez start działalności gospodarczej (DG)

Cel LSR: C.1 – Inkluzywne społeczeństwo obywatelskie

Przedsięwzięcie LSR: P.1.1 Wsparcie działalności pozarolniczej wspierającej inkluzywność

Wskaźnik produktu: Liczba zrealizowanych operacji polegających na utworzeniu nowego przedsiębiorstwa

Wskaźnik rezultatu: R.37 Wzrost gospodarczy  i zatrudnienie na obszarach wiejskich: nowe miejsca pracy objęte wsparciem w ramach projektów WPR. Jednostka miary: Liczba utworzonych miejsc pracy.

Operacja powinna zostać zrealizowana maksymalnie w 2 etapach.

Operacja powinna zostać zrealizowana w terminie do 2 lat od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do dnia: 30 czerwca 2029r.

II. Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie:

Osoby fizyczne – mieszkańcy obszaru LGD Ziemi Kraśnickiej (tj. mieszkańcy powiatu kraśnickiego z wyłączeniem Miasta Kraśnik), którzy m.in.:

* od min. roku poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy: są mieszkańcami obszaru LGD Ziemi Kraśnickiej i nie prowadzą działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy Prawo przedsiębiorców;

* zamierzają rozpocząć działalność gospodarczą w zakresie szeroko rozumianej srebrnej gospodarki, zdrowia, kultury
i edukacji.

III. Termin, miejsce oraz forma składania wniosków o wsparcie:

Termin składania wniosków: od dnia 02.06.2025r. – 15.06.2025r.

Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), który jest dostępny pod linkiem: https://epue.arimr.gov.pl

W przypadku złożenia wniosku w inny sposób operacja nie zostanie wybrana przez LGD do realizacji.

Warunkiem złożenia wniosku za pomocą PUE jest posiadanie przez wnioskodawcę numeru EP.

O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina złożenia wniosku przez PUE. Potwierdzeniem złożenia wniosku jest informacja (UPO). UPO wysyłane jest przez system PUE na adres e-mailowy.

IV. Forma pomocy, maksymalny dopuszczalny poziom pomocy oraz minimalna i maksymalna kwota pomocy:

  1. Pomoc przyznawana jest na podstawie umowy o przyznanie pomocy.
  2. Pomoc przyznawana jest w formie refundacji poniesionych wydatków kwalifikowalnych z możliwością zawnioskowania o wypłatę zaliczki (50%) lub wyprzedzającego finansowania. Jej wysokość zostanie ustalona na podstawie planowanych kosztów kwalifikowalnych zwartych w zestawieniu rzeczowo – finansowym operacji.
  3. Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację, tj. stosunek wysokości przyznanej pomocy do kosztów kwalifikowalnych, wynosi: 65%
  4. Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000 zł i nie wyższa niż 80 000 zł.

V. Miejsce publikacji regulaminu naborów wniosków o wsparcie:

W siedzibie Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Ziemi Kraśnickiej  oraz na stronie internetowej: www.lgdkrasnik.pl 

Regulamin naboru – kliknij, aby wyświetlić

Dane do kontaktu:

Biuro LGD Ziemi Kraśnickiej: ul. Lubelska 115, 23-200 Kraśnik

e-mail: biuro@lgdkrasnik.pl , tel.: 81 825 27 27

godz. pracy biura: poniedziałek – piątek: 8.00 – 16.00

Informujemy, że każdy błąd w działaniu PUE, należy niezwłocznie zgłosić na Help Desk ARIMR pod adresem email – arimr_hd@arimr.gov.pl , oraz ewentualnie do wiadomości na adres email LGD. W przypadku potrzeby uzyskania informacji o statusie zgłoszenia prosimy o kontakt z help desk pod numerem 22 595 02 50.

REGULAMIN NABORU – kliknij, aby pobrać

Załącznikami do Regulaminu naboru są:

Załącznik nr 1 – Formularz UoPP wraz z załącznikami  – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 2 – Wykaz załączników niezbędnych do wniosku o przyznanie pomocy, które powinny zostać dołączone do WoPP i które wypełnia Wnioskodawca – kliknij , aby pobrać

Załącznik nr 3 –  Kryteria wyboru i oceny operacji – kliknij , aby pobrać

Załącznik nr 4 – Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy poprzez platformę PUE – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 5 – Formularze załączników wniosku o przyznanie pomocy

Załącznik nr 6 – Pomocniczy załącznik do Instrukcji wypełniania wniosku o przyznanie pomocy – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 7 – Oświadczenie dotyczące zastosowanych rozwiązań proekologicznych, w zakresie ochrony środowiska lub/i przeciwdziałania zmianom klimatu- kliknij, aby pobrać.

Załącznik nr 8 – Oświadczenie dotyczące zaplanowanych działań informacyjno- promocyjnych o źródłach finansowania operacji- kliknij, aby pobrać.

Załącznik nr 9 – Oświadczenie dotyczące korzystania ze szkoleń/spotkań informacyjnych/ doradztwa indywidualnego – kliknij, aby pobrać.

Załącznik nr 10 –  WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ  – kliknij, aby pobrać.

UWAGA: Wszelkie załączniki uprasza się załączać do WoPP w folderze skompensowanym (ZIP)