NUMER NABORU W PUE: 447 052
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Ziemi Kraśnickiej w uzgodnieniu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia w ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność PS WPR 2023 – 2027 – komponent Wdrażanie LSR.
I. Zakres tematyczny operacji:
Nabór ogłaszany jest na operacje w zakresie: Rozwój przedsiębiorczości poprzez start działalności gospodarczej (DG)
Cel LSR: C.1 – Inkluzywne społeczeństwo obywatelskie
Przedsięwzięcie LSR: P.1.1 Wsparcie działalności pozarolniczej wspierającej inkluzywność
Wskaźnik produktu: Liczba zrealizowanych operacji polegających na utworzeniu nowego przedsiębiorstwa
Wskaźnik rezultatu: R.37 Wzrost gospodarczy i zatrudnienie na obszarach wiejskich: nowe miejsca pracy objęte wsparciem w ramach projektów WPR. Jednostka miary: Liczba utworzonych miejsc pracy.
Operacja powinna zostać zrealizowana maksymalnie w 2 etapach.
Operacja powinna zostać zrealizowana w terminie do 2 lat od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do dnia: 30 czerwca 2029r.
II. Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie:
Osoby fizyczne – mieszkańcy obszaru LGD Ziemi Kraśnickiej (tj. mieszkańcy powiatu kraśnickiego z wyłączeniem Miasta Kraśnik), którzy m.in.:
* od min. roku poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy: są mieszkańcami obszaru LGD Ziemi Kraśnickiej i nie prowadzą działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy Prawo przedsiębiorców;
* zamierzają rozpocząć działalność gospodarczą w zakresie szeroko rozumianej srebrnej gospodarki, zdrowia, kultury
i edukacji.
III. Termin, miejsce oraz forma składania wniosków o wsparcie:
Termin składania wniosków: od dnia 02.06.2025r. – 15.06.2025r.
Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), który jest dostępny pod linkiem: https://epue.arimr.gov.pl
W przypadku złożenia wniosku w inny sposób operacja nie zostanie wybrana przez LGD do realizacji.
Warunkiem złożenia wniosku za pomocą PUE jest posiadanie przez wnioskodawcę numeru EP.
O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina złożenia wniosku przez PUE. Potwierdzeniem złożenia wniosku jest informacja (UPO). UPO wysyłane jest przez system PUE na adres e-mailowy.
IV. Forma pomocy, maksymalny dopuszczalny poziom pomocy oraz minimalna i maksymalna kwota pomocy:
- Pomoc przyznawana jest na podstawie umowy o przyznanie pomocy.
- Pomoc przyznawana jest w formie refundacji poniesionych wydatków kwalifikowalnych z możliwością zawnioskowania o wypłatę zaliczki (50%) lub wyprzedzającego finansowania. Jej wysokość zostanie ustalona na podstawie planowanych kosztów kwalifikowalnych zwartych w zestawieniu rzeczowo – finansowym operacji.
- Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację, tj. stosunek wysokości przyznanej pomocy do kosztów kwalifikowalnych, wynosi: 65%
- Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000 zł i nie wyższa niż 80 000 zł.
V. Miejsce publikacji regulaminu naborów wniosków o wsparcie:
W siedzibie Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Ziemi Kraśnickiej oraz na stronie internetowej: www.lgdkrasnik.pl
Regulamin naboru – kliknij, aby wyświetlić
Dane do kontaktu:
Biuro LGD Ziemi Kraśnickiej: ul. Lubelska 115, 23-200 Kraśnik
e-mail: biuro@lgdkrasnik.pl , tel.: 81 825 27 27
godz. pracy biura: poniedziałek – piątek: 8.00 – 16.00
Informujemy, że każdy błąd w działaniu PUE, należy niezwłocznie zgłosić na Help Desk ARIMR pod adresem email – arimr_hd@arimr.gov.pl , oraz ewentualnie do wiadomości na adres email LGD. W przypadku potrzeby uzyskania informacji o statusie zgłoszenia prosimy o kontakt z help desk pod numerem 22 595 02 50.
REGULAMIN NABORU – kliknij, aby pobrać
Załącznikami do Regulaminu naboru są:
Załącznik nr 1 – Formularz UoPP wraz z załącznikami – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 1 do UoPP „Zestawienie rzeczowo – finansowe operacji” – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 1 do UoPP „Biznesplan” – kliknij aby pobrać
- Załącznik nr 2 do UoPP „Informacja o przetwarzaniu danych osobowych” – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 3 do UoPP „Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 3 – Kryteria wyboru i oceny operacji – kliknij , aby pobrać
Załącznik nr 5 – Formularze załączników wniosku o przyznanie pomocy
- Załącznik nr 1 – Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 2 – Oświadczenie o kwalifikowalności VAT – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 3 – Szczegółowy opis zadań wymienionych w ZRF – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 4, 7 – nie dotyczy
- Załącznik nr 5 – Oświadczenie małżonka o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 6 – Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim lub o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności – kliknij, aby pobrać
- Oświadczenie RODO dla LGD – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 10 – WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ – kliknij, aby pobrać.
UWAGA: Wszelkie załączniki uprasza się załączać do WoPP w folderze skompensowanym (ZIP)